Carlos Júnior | Identidade Visual
PT.
POSICIONAMENTO
Carlos Júnior é Especialista em Segurança Financeira. A marca existe para cuidar de vidas, e trazer segurança financeira para que seus clientes tenham uma vida confortável e planejada do início ao fim, literalmente.
Quando falamos em Carlos Júnior, falamos em uma vida livre de preocupações, falamos de uma vida segura e leve.
SÍMBOLO
O Leão é um animal que simboliza Confiança, Proteção e Força. Palavras chave dos atributos escollhidos no projeto.
Mesmo com toda sua força e agressividade, o Leão é um animal Protetor, de Confiança, e é um animal que assegura a segurança do Reino. Por isso o escolhemos como símbolo para representar a marca Carlos Júnior.
PATTERN O Pattern foi criado através do símbolo, replicado e espelhado para que trouxesse mais repertório para o sistema visual da marca e criando uma padronagem luxuosa.
Pensando em segurança e elegância, optamos pelo tom de azul chamado Oxford Blue, um tom mais sóbrio e elegante do azul royal.
Para contrastar com o Oxford Blue, buscamos trazer uma cor que trouxesse ao projeto luz e prosperidade, que é uma maneira simbólica de representar o nosso bem mais precioso que é a vida. Assim, encontramos o Persian Orange, que dá ainda mais elegância ao universo visual.
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Cliente: Carlos Júnior | País: Brasil | Ano: 2021 | Design e Branding: Antonio Werner
Carlos Júnior | Brand Identity
EN.
POSITIONING
Thamires Maciel is a confectioner specialist in brownie and brigadeiro. It's not about brownie and brigadeiro, and premium quality, that's the basic principles for the brand. Thamires Maciel is about brownie and brigadeiro "Sweet as Love"
SYMBOL
“Sweet as Love” That was the art direction north of the symbol, Love. Cause it was a word We saw a lot on the briefing and in the immersion with the client, would be careless to ignore something so present in the essence of the brand. So We seek to explore love in its most pure form, the heart.
“Sweet as Love” That was the art direction north of the symbol, Love. Cause it was a word We saw a lot on the briefing and in the immersion with the client, would be careless to ignore something so present in the essence of the brand. So We seek to explore love in its most pure form, the heart.
The font used on the logo and applications was Sweet Gothic, projected by designer Mark van Bronkhorst. It's a typography like the own designer describes, with contrast on the trace's weight, and unequal personality. It fit perfectly on the visual identity, to express the new positioning now professional, elegant but with simplicity and clearness.
PATTERN The Pattern was created through the symbol, replicated and mirrored so that can bring more repertory to the visual system of the brand.
Thinking about coziness and reception, We get to this brown tone called Chocolate Brownie. That also makes reference with cocoa and chocolate, beloved ingredients in bakery and confectionery.
Similar to black but with a more calm and tranquilizer conotation. It also symbolizes the anticipation of a new harvest season.
To contrast with Chocolate Brownie, We opted for Strawberry Red, a red tone, symbolizing love, care and also representing the strawberry, that is a counter type of the chocolate, and so making a harmonious combination on the colors.
The red represents Desire, Refinement and Sophistication, enforcing the new positioning of the brand.
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Client: Carlos Júnior | Country: Brazil | Year: 2021 | Design and Branding: Antonio Werner